‘Boy Who Claimed He Went to Heaven Recants, Publisher Pulls Book’


“The best-selling book that documents a 6-year-old’s journey to heaven and back during the two months he spent in a coma is being pulled from shelves after the boy, who is now 17, recanted his story,” according to Boy Who Claimed He Went to Heaven Recants, Publisher Pulls Book, published by Yahoo News.

“Today, the Christian publisher Tyndale House released a statement confirming it will stop selling the book,” the report also said.

While Tyndale House cannot be blamed for the boy’s lie (although it can be blamed for its credulity), the revelation that the book was false cannot help the publisher’s already damaged credibility.

Tyndale House defended former pastor Mark Driscoll’s plagiarism, as noted here.

As I said back in July:

While Tyndale House believed Driscoll had given adequate credit to those who influenced his work, reputable sources outside the publishing company disagree.

Neil Holdway, treasurer of the American Copy Editors Society and newspaper editor, disagrees.

A university professor disagrees.

In my opinion, the Chicago Manual of Style disagrees.

And the MLA Handbook disagrees.

And the Publication Manual of the American Psychological Association disagrees.

The publisher sacrificed more of its credibility back in July when it went into attack mode following a report on Driscoll’s relationship with the publisher. The report was written by Warren Throckmorton in The Daily Beast.

Advertisements

Comments are closed.